Tuesday 2 April 2013

Knappar och annat

Fotograf Jesper Orrbeck

Som många av er redan vet så öppnar snart Magasin Duett - en webbutik med roligt material för dig som tycker om att sticka, brodera, tova m.m. Om du vill ha de allra senaste uppdateringarna så kan du följa Magasin Duetts Facebooksida.

Något som kommer att ta stor plats i butiken är Knappar - olika roliga knappar i blandade material och mönster. Jag har köpt in massor av knappar från olika ställen men de roligaste inköpen har jag gjort tillsammans med Tant Kofta - Lotta Blom.
För ett tag sedan fick jag följa med med Lotta på inköpsresa i skogarna och köpa knappar som är så vackra så man nästan börjar gråta! Tillsammans gick vi loss bland knappar från förr och nu och tittade på varandra emellanåt och log - vilken skatt!


Alla knappar är inte vackra - vissa är helt knäppa och man undrar hur den tidens knappdesigner tänkte :)
Men alla knappar har en charm och istället för att tänka på vilka knappar man ska ha till det färdiga plagget så vill man skapa plagg som passar till knapparna!
Jag och Lotta kommer att ha lite roligt samarbete framöver - så håll utkik på våra bloggar och häng med på vad som händer!
Nu ska jag fortsätta lägga in varor i butiken så att den kan öppna - förhoppningsvis i denna veckan :)

6 comments:

by Caloweena said...

Jag väntar med spänning på att butiken ska öppna och på samarbetet med Tant Kofta!! Lycka till!

Karen said...

Til knapinteresserede er denne bog en guldgrube
http://www.turbineforlaget.dk/dk/shop/fagboeger/haandarbejde/at-se-en-knap/

frisky frog said...

Vi LÄÄÄNGTAR!!
/kram

Ullfull said...

Väntar med spänning på öppningen!!

Akhila's Handblog said...

Stort lycka till med butiken. Vet inte vad du kanner - men jag tycker det verkar saaa spannande. Stor kram. Mari

Manduzana stickar said...

Jag längtar tills din webbshop öppnar :)