Tuesday 19 March 2013

Restgarnströja och Kärlek och Stickfest i Väst


Restgarnströja stickad av enkla och dubbla garner. Ursprungsmönstret var det här men det enda jag gick efter var antalet maskor i halsringningen.


Nu till kärleken...
Nytt garn till Magasin Duett - underbara färger, tunt och lite strävt innan man tvättar det sen blir det  supermjukt! Snart i en webbutik nära dig :)

Jag måste också säga ett par ord om den fantastiska helgen som varit. Magasin Duett hade premiär på Stickfest i Väst som denna gången befann sig i Gottskär söder om Göteborg.
Vilken helg och vilka fantastiska människor jag har träffat och umgåtts med. Ruljansen i butiken var på högtryck och till min hjälp hade jag Mia och Janette som representerade Magasin Duett på ett alldeles fantastiskt sätt - TACK!

Jag hade bl.a. med mig dessa fantastiska vintageknappar som jag köpt in tillsammans med Tant Kofta på en utflykt i knappskogen förra veckan - en riktig knappskatt är det! Knapparna kommer också att finnas i webbutiken .(Tack Wilhelm för bilderna på knapparna!)

Till er som var med och hjälpte mig för ett tag sedan med förslag på sortiment i butiken vill jag bara säga att jag inte glömt bort att lotta ut en vinst men jag väntar fortfarande på en del av sortimentet som jag vill ska vara med i "vinstpaketet".

4 comments:

Vickan-Pickan said...

Vilket alldeles underbart garn, ser flera...bara, nystan jag vill ha :)

miastick said...

Sååå härligt med garnerna!
Och restgarnströjan är helt ljuvlig.
Och allt det här gör en så himla glad! :)

Anonymous said...

Åh vilka underbara knappar! Kan knappt vänta på din webshop!

Titti

Anonymous said...

Jag blir alldeles glad av den där tröjan. Tänk att restgarner kan bli så fint tillsammans.