Saturday 16 February 2013

Ny liten kofta!




Först och främst vill jag tacka för alla fantastiska förslag jag fått av er när det gäller sortiment i webbutiken! Snart kommer jag att lotta ut ett litet paket med något av det som kommer att finnas i sortimentet. Jag hoppas att webbutiken kommer att vara igång i slutet av mars, efter premiären på Stickfest i Väst i Gottskär!

Den lilla koftan på bilderna är en ny modell som bygger på konstruktionen av Lilla Koftan som ju hängt med ett bra tag nu. Tanken med den nya modellen är att den ska vara lite "renare" i basutseendet så att man kan pimpa den som man vill - i det här fallet med pärlemorknappar.
Koftan är stickad i dubbelt Supersoft från Holst garn med stickor 4. Garnet är underbart - strävt och lite kärvt innan man tvättar upp det - då blir det mjukt och fluffigt men fortfarande med känslan av lite "gammaldags" ull!
Mönster till koftan är på gång!

12 comments:

miastick said...

Helt ljuvlig, Petra! :)

Petra said...

Vilken fin kofta! Ser framemot mönster.
/en annan Petra

maria carlander said...

Åh, älskar knappkragen! Så himla fint.

Monstermønster said...

For en god nyhet! Jeg digger den forrige, og den nye ser super ut!

Unknown said...

Otroligt söt med den lilla kragen i knappar!

Brita said...

...knappkrage...snyggt!!!!

Blåbærlina said...

Kjempesøt lilla koftan,
så kreativt og morsomt.
:o)))
Nina

Anna said...

Hej jättefin kofta, jag saknar ett vuxenmönster!? När jag stickade de röda sockorna måste jag erkänna att tankarna gick till dig!

Maria said...

Tack så jättemycket! Det ska bli jättekul att se den färdiga tidningen. Jag måste ju bara säga en gång till att den lilla koftan är urgullig! Kram!

Maria said...

Du kommer att älska Knitting Peace! :)

maja...Style & Life by Leia said...

Helt underbar kofta....önskar att jag hade en sådan sticktalang...men jag håller mig till fyrkantiga lappar:)

Kram

sveas punkt. said...

Vilken otroligt söt kofta! Gillar särskilt kragdekoration o fickan :)