Monday 6 October 2008

Sockan går framåt!


Nu har jag tagit mig förbi den första hälen och är på väg mot tårna med ilfart för att inte hinna tröttna innan socka nr.2. Jag har stickat hälen med ett mönster som jag tog från boken
Knitting and crochet stitches - som är en toppenbok om man behöver inspiration till olika strukturer och mönster. Hälen kanske inte är den mest praktiska när det gäller slitstyrkan men som min kollega uppmuntrande sa - det är ju mosstickning mitt i som gör att den kommer att hålla bättre!
Hur går det för er andra i socktoberfesten - det är väldans roligt att så många hänger på!

10 comments:

Lena said...

Vilken snygg häl! Är det för sent att hänga på Socktober-festen? Det har börjat bli kallt på golven, behöver värme!

Janette Millbom said...

Jovars, jag funderar nu över om jag ska sticka pomatamus, baudelaire, hedera eller den där monkeys som alla gjorde för nåra år sen... har inte stickat socka från beskrivning innan.. det blir ljusgrönt garn, jawoll, med en liten förstärkningsrulle till hälen, ska bli intressant att se hur man använder den... :-)

Anonymous said...

Vilken snygg häl du gjort. För mig går det sakta men säkert framåt. Är klar med den första sockan, förutom hälen. Fast jag misstänker att det kan ha blivit lite fel i mätningen, men det gör ingenting. De kommer säkert att passa mig hur de än blir.

Anonymous said...

Det var en snygg är du stickat.Kul att se andra lösningar och ideer än vad jag brukar gör .
Mina sockor med flätor går det framåt med. Den första sockan är snart framme vid tåavmaskningen.Kanke att jag hinner klart ikväll och ev, börja på den 2:a.

Akhila's Handblog said...

Kanonhal pa kanonsockor for en kanontjej...
Erkanner att jag inte ens borjat annu, men skall forsoka starta i kvall.
Kramar

Kate said...

It is really lovely!

Kristina said...

Hälen blev jättesnygg och jag vidhåller att den kommer att hålla bättre tack vare mostickningen.

Anonymous said...

Snyggt... Jag är urusel på engelska så jag kan inte sticka efter sådana mönster *Suck* Har hoppat med i Soktoberklubben och ska starta med strumpan i morgon/Ha det så gott

Anonymous said...

Jättesnygg häl! Kul med något annorlunda!

Anonymous said...

Fin sockorna blir.. :)
Ja de går bara bra, snart klar med första sockan. Ska fixa bild o så, o lägga in på min blogg imorrn troligen.