Tuesday 18 March 2008

Garnfrossa!




Antingen får jag sluta gå in i garnaffärer eller så får jag sluta ha dåligt samvete för att jag köper för mycket garn (kan man köpa för mycket garn...)

Jag var på 2knit idag och jag blir alldeles lycklig varje gång jag står vid hyllan med alla Rowangarner. Jag skulle helst vilja ha tre nystan av varje färg, eller kanske fyra eller fem. Woolcotton är helt ljuvligt mjukt och summertweedgarnet ska bli en liten tröja till Valle. Jag har alltid varit skeptisk till bandgarner, men när jag kände på den uppstickade tröjan som fanns i detta garnet blev jag helt kär - så fantastiskt mjukt och det syns inte att det är ett bandgarn när det är uppstickat. En härva softsilk i puderrosa slank också ner i påsen eftersom jag kanske stickar fler lace ribbon eller någon annan fin sjal. Det är förresten ganska så spännande att jag köper så mycket rosa med tanke på att jag aldrig har det på mig och dottern börja komma ur sin värsta rosaperiod.

11 comments:

miastick said...

Å vad jag är nyfiken på wool cotton! Jag har till och med ett projekt som det skulle passa perfekt till.
Tror du en härva soft silk räcker till en sån där knittyscarf? Jag hoppas det, men tvivlar...

LADY JEN said...

Vad du är produktiv nu Petra, blir avundsjuk på allt fint du hunnit göra senaste tiden. Och nej man kan inte köpa för mycket garn...:)

//Jenny

Anonymous said...

Jag behöver oxå fylla på mitt garnföråd nu när jag vill göra många "fotprojekt". 2knit är ju inte så dumt att besöka. Jag tror aldrig man kan ha för mycket garn.

/ Anna

Linda said...

Vilka härliga garner i härliga färger du har hittat. Rowan woolcotton skulle jag vilja se och klämma på. Låter jättespännande!

Helena said...

Dåligt samvete- vad är det? Med tanke på den milda vintern och med den minskade oljeförbrukningen så är det väl inga problem:)
Handpainted garnet är fantastiskt vackert så slå du till med ett nystan till:)). (dollarn står bara i 5.98!!)
Räcker en härva till Lace Ribbon??
Kram Helena

Efwa - Medea said...

Jag använder ytterst sällan rosa men börjar bli sugen på det. Jättehärliga garner du köpt.

Ulrica said...

Nej nej, för mycket garner kan man inte ha...fast min man morrar varje gång jag kommer hem med en kasse :-)

Lollisossa said...

nej, ha inte d�ligt samvete, garn �r ju det b�sta som finns, om man s� bara har det f�r att titta p�. J�tteh�rliga var i allafall dina.

tavelhus said...

Om vi inte ses i påsk får vi boka in en kreativ kväll snarast!
Norge-repros?
kram m

Anna said...

underbara garner, jag är avis! Längtar till jag ska belöna mig. Får jobba på som fasen i helgen! Kram!

Sillen stickar said...

Jättefina garner!!!!!!!
Man blir ju glad av att ha vackra färger på sina garner i sitt sällskap.
Glad Påsk önskar Cilla