Tuesday 27 February 2007

Nya garner!


Jag fick en liten hint om att jag kan lägga ut bilder på mina nya garner... Så här kommer dem - inhandlade på Strikk en dag i förra veckan när jag tyckte att jag borde unna mig att köpa garn till en tröja till mig själv. Jag köpte silkegarn och ullgarn som jag ska sticka med en tråd av varje. Modellen ska bli ganska så enkel tror jag, men det kan hinna ändra sig många gånger innan jag är klar med den tröjan. Jag har inte stickat någon tröja till mig själv sen det glada 80-talet (jag säger bara mohair...) så jag tyckte att det kunde vara dags nu. Tjejen på Strikk blev väldigt förvånad när jag sa detta med tanke på att jag är där ganska så ofta och alltid köper med mig något nystan - hon tyckte att det var hög tid att ta sig ur "sjalträsket" nu - och det är jag benägen att hålla med om även om t.ex. det rosa garnet kommer att bli väldigt fint till en sjal!

I morgon, hoppas jag, kommer det garn på posten som jag har beställt för att vara med på ett sockprojekt ihop med bl.a. Anna. Mycket spännande, jag återkommer när garnet har anlänt.

3 comments:

miastick said...

Å har du också köpt det där silkegarnet? Nu blir jag sugen igen!
Ska du hänga på reptilsockorna? Kul i så fall!

Anonymous said...

Det kommer att bli hur fint som helst min vän! Om man som vi använder sjal dagligen kan man aldrig komma ur det där träsket. Men man kan alltid bredda träsket så att även tröjor får plats...och reptilstrumpor med pärlor!

Anonymous said...

Hej Petra! Hoppas att du har fått ditt garnpaket från mig nu så att du kan börja sticka dessa läckra sockar. Det skall bli spännande att se hur de blir.
Kan informera dig att det tråkiga oranga kuvertet faktiskt också kom från mig! Jobbar på Försäkringskassans IT-avdelning och just i det projekt som tar fram denna spännande försäldelse (hihi!)
Lycka till med sockarna och hoppas att du i alla fall öppnar kuvertet!
Ha det bra! /Maria, Garnkorgen