Tuesday 27 May 2014

Sommartider = KAL-tider


I helgen som gick var jag uppe i Roslagen och hälsade på Viffla - Linnéa Öhman, som bl.a. designat den underbara Koftan Siri. Efter att ha provat den och blivit kär bestämde jag mig för att dra igång en Knit-a-long på Facebook där vi tillsammans stickar Siri och hjälper och peppar varandra under arbetets gång. Den gröna koftan på bilden har Linnéa stickat i dubbel Supersoft och den är helt ljuvlig tycker jag. Om du vill hänga på Koftan Siri - en knitalong, så kan du gå med i Facebookgruppen.


En annan KAL som drar igång den 1 juni är Maria Olssons ljuvliga kofta Surry Hills Cardigan. En riktigt fin liten kofta som passar perfekt att sticka i t.ex. Onion organic cotton + wool som finns i massor av fina sommarfärger. Även Onion tussah silk passar perfekt i stickfasthet. Marias knitalong kommer att finnas på Ravelry och Instagram


Ännu en KAL har precis startat och det är Kamilla Svanlunds sockor Åkerö som ska stickas - denna KAL är i form av en mysteriestickning där det släpps nya "ledtrådar" med jämna mellanrum. Mer info finns i Kamillas Ravelrygrupp Om du behöver garn till Åkerö så kan jag rekommendera Lang jawoll som finns i massor av härliga färger.

No comments: