Monday 17 February 2014

Diamond knit shawl i Silkbloom fino och lite nyheter


Jag har genom åren stickat många sjalar efter det här mönstret - Diamond knit shawl. Så när jag nu skulle få hjälp att sticka upp en sjal i underbara garnet Silkbloom fino var det inte svårt att välja modell :)
Två nystan gick det åt till sjalen och till den virkade kanten har jag använt Kid seta från Grignasco. Om du beställer två nystan av Silkbloom fino (BCgarn) skickar jag med en svensk översättning av mönstret! Sjalen mäter efter blockning ca 140cm på "bredden" och 60 cm på höjden .


Passa också på att kika in under "Nyheter" - där hittar ni nya tillbehör från anrika franska företaget Sajou!

1 comment:

Fanny said...

Hej! Sjalen du har gjort är väldigt fin, och jag vill gärna göra en egen. Tyvärr såg jag att garnet har tagit slut i din butik i färgerna jag gillar. Annars skulle jag beställa två nystan direkt. :) När får du in fler nystan?