Monday 30 September 2013

Vilken helg!


Idag är jag lite trött men lycklig efter en fantastisk helg med Magasin Duett på Syfestivalen i Borås! Så himla roligt att träffa både nya och gamla kunder och vänner. En härlig ny bekantskap var bl.a. Helen från Skåne som "samlar" på Supersoft i massor av färger. Mötet resulterade bl.a. i nya roliga planer för Magasin Duett och Tant Kofta - mer om detta snart!


En av Magasin Duetts favoritgarner för tillfället är Peruvian Highland wool - ett mjukt ullgarn som passar perfekt till både vantar, mössor och varma vintertröjor. Mössan på bilden är stickad i garnet till Valle som i vanliga fall hatar när det sticks!
Filcolana som gör garnet har dessutom massor av gratismönster på sin hemsida som passar till deras olika kvaliteter. I butiken har jag än så länge tagit in det mjuka lite tunnare merinogarnet Cinnia och det lite tjockare ullgarnet Peruvian Highland Wool.


Nu ska jag ladda om inför nya äventyr med Magasin Duett!

6 comments:

Anonymous said...

Hej!
Jag hade möjligheten att få prova flerfärgsstickning med lyfta maskor i går på Syfestivalen. Det kommer jag alldeles säkert få användning för. Garnet som vi stickade med var fantastiskt mjukt. Vilket var det? Hälsar Eva från Helsingborg

PetraO said...

Hej Eva! Vad roligt att du fastnade för garnet och tekniken! Garnet vi använde var Peruvian Highland wool som jag länkar till i det här inlägget - finns i massor av fina färger!

Eva said...

De hyllorna ser jag fram emot att botanisera i!
"En samling suoersoft".... JA tack!;)

Anonymous said...

Finns det ett mönster till den fina mössan??

Iréne i Östersund

PetraO said...

Hej Iréne!
Om du följer länken "massor av gratismönster" så hittar du mönstret till mössan - den heter Harry!

Anonymous said...

Tack snälla för infon!!

Iréne i Östersund