Tuesday 9 April 2013

Tisdagsknapp



Jag tänkte visa lite mer av knapparna som finns i butiken - och tisdagar är väl en bra dag för knappvisning!
Dagens knapp är en undersydd plastknapp i pärlemorskimrande turkost.
Jag kan se min mormor framför mig på 50-60-talet iklädd en turkos sidenjacka med den här typen av knappar - underbara tycker jag! Den lilla pärlan som ligger i mitten gör hela knappen och jag skulle kunna tänka mig en stickad kofta med ett enkelt strukturmönster och dessa knapparna.
Garnet som ligger bakom knapparna är Tussahsilk från Onion och färgen är precis som knappen lite skimrande med sin fina melering!

Knappen är 20 mm i diameter och ungefär 6 mm på höjden.
Garnet är en blandning av tussahsilke och merinoull och har en stickfasthet på 22m/10cm med stickor 4mm

1 comment:

Manduzana stickar said...

Åh, vilken underbar knapp!