Tuesday 12 April 2011

Boktips och lite nya fodral

 Stitch´n bitch superstar knitting är Debbie Stollers senaste bok  - lika härlig och inspirerande som hennes tidigare böcker i samma serie. I Superstar knitting tar hon stickander ett steg längre än tidigare och kommer med mängder av bra tips när det gäller t.ex flerfärgsstickning och spetsstickning. En massa fina mönster finns det också. Här kan du hitta bilder från boken.

 En annan bok som nyligen damp ner i brevlådan är Silk road socks - jag har inte hunnit titta så noga i den ännu men jag har sett att det finns massor av fin sockor jag vill sticka!


Tummelisa ska få ny leverans av stickfodral och på kvällens workshop ska vi lotta ut ett virknålsfodral till en av deltagarna!

3 comments:

Rät&Avig said...

Är också sugen på nya böcker...bara för att det är så kul att bläddra och inspireras! Kan aldrig få för många...
/Ann-Britt

Anna said...

Roliga böcker, fina fodral!

Compact Garden said...

Det är inte bra att åka på semester och missa en fin workshop....säljer du virkfodral?
För i så fall är jag intresserad av att hålla lite ordning på mina :)
Kram Anne