Wednesday 2 February 2011

Regn och rusk = färgbehov!

Som ni kanske vet älskar jag starka färger... gärna mycket färg i olika glada kombinationer! Just nu är det färgglad virkning som gäller, bl.a. i form av kuddar med mormorsrutor och rundlar (rundlar har jag också en speciell kärlek till).
Tummelisa har fått ny färgglad skyltning där kuddarna bor just nu! Där kan man också köpa trikåtrasor och virka små och stora korgar så man har någonstans att förvara garn och pågående stickningar - snabbt och roligt projekt - jag använder virknål nr 10 till korgarna.


Via Stickfrossa (som också tycker om glada färger!) hittade jag en länk till den här söta geckoödlan i form av ett bokmärke - söt tycker jag!

27 comments:

tavelhus said...

Gillar kudden med cirklarna!

lotta n said...

Härligt!
Jag blir glad av de "knalliga" färgerna. Kul att det finns färgad trikå nu oxå, har endast hittat vit och grå tidigare.

Clara said...

Så fina! Man blir verkligen glad av de härliga färgerna.

Janette Millbom said...

Sånna fina tant-kuddar planerar jag till min tant-soffa i grön plysch =)

man blir så glad av dina färger!

/Janette

Textil stil said...

Åh vilken vitamin injektion av färg, härligt Petra! Kan tipsa om en till färgglad blogg jag brukar kika i när livet o vädret känns trist och grått
mila-loveology.blogspot.com
nästan lika färgglad som din :)

petrified in pink (Petra) said...

Underbara kuddar i härliga färger, jag gillar! Kanske får ta mig ett besök till Tummelisa någon dag:-)

4U2 said...

Mmmm säger jag!

Ina said...

Härligt med färg! Gillade ödlan, en sånn måste jag testa att göra.

Anonymous said...

Väldigt finnt! Och fina färger! :D

// Freja

Ulla said...

Färgerna får mig att hoppas på ännu en härlig stick- och virkdag.

Malin said...

UNDERBARA!!!!!!!!

miastick said...

Underbara gladfärger! Behövs verkligen just nu, i regn/rusk/slask. Kram!

Nilla K said...

Jättehärliga kuddar! Den i vitt och rött är underbart söt.

Sillen stickar said...

FRESSSHHH! VÅRFRÄSCHHH!
Tummelisa kan vara glad att hon har en så grym skyltare:-)
krammmC

Ett nystan.. said...

Fantastiskt med färg.. Man blir så glaaad!

Pethra på Inredningsbloggen said...

Underbart! Kan man använda de där trikåtrasorna till sittkuddar också, tror Du? Älskar sådana glada färger, manna för själen!

Rät&Avig said...

ÅÅÅh vilka härliga färger och snygga kuddar.
Synd att jag har så långt till Göteborg, garnaffären Tummelisa ser ut att ha så mycket härliga garner! Avundsjuk!!!
/Ann-Britt

makiato said...

Åhh, snyggekuddar!! Mmmm de är ju bara såå fina!

Susanne said...

WOW vad mycket fint! Roligt att hitta hit!

Compact Garden said...

Jag har ju nästan bara vitt vitt vitt hemma men så fint med lite färg...ögongodis får det bli..ödlan var ju så fin och ser så där lagom svår ut..ska nog försöka mej på den trots att jag inte kan läsa engelska beskrivningar..
Kram Anne

Anna said...

Så fantastiska kuddar!!!!

lövet said...

Jag går förbi Tummelisa titt som tätt bara för att titta på skyltningen!!!! Jättehärlig!.....och sugen man blir...

Satu said...

Jätte fina kuddor!

Birgitta said...

Vilka läckra kuddar du virkat. Gillar dem. Och så har jag sett din fina hjärtebroschar. Helt bedårande.
Ha det gott.
Kram birgitta

House observations said...

vilka härliga färger. Vill oxå göra virkade korgar!! Har precis börjat sticka, men nu får det bli virkning oxå!

Annika GW said...

Älskar också glada färger! Fin blogg!

Anonymous said...

jätte fina och inspererande saker, men jag undrar om du har något mönster du kan dela med dig av? :) vore väldigt snällt!



Annajennymaria@hotmail.se