Tuesday 12 October 2010

Varför göra färdigt när man kan börja på nytt?

Just nu är jag inne i en påbörjar-period och inte-avsluta-period om ni förstår vad jag menar. Men det är inte så himla lätt när man är kompis med Fru Tummelisa som köper in så mycket fina garner hela tiden... Nu är butiken fylld med alla färger i underbara Semilla från BC garn - jag ska sticka en Olivia i olivgrönt och jag tror att den kommer att bli alldeles, alldeles underbar! Dessutom hade det kommit in ett tunnt virkgarn som heter Petra - det förstår ni väl att jag inte kunde motstå...

Nu ska jag sätta mig i soffan och gå på stickcafé - på Facebook !

8 comments:

Akhila's Handblog said...

Sjalvklart att Petra maste ha Petra-garn. Vem annars. Har ocksa en paborjar period. Har inte riktigt tid att gora nagonting egentligen, men om man bara borjar och inte avslutar sa syns det liksom inte... Eller?!
Kram

SF said...

Förstår precis hur du menar. Har tvingat in mig själv i en avslutarperiod, men det är inte lika roligt..

Nilla K said...

Är inne i en avslutarperiod, jag. Faktiskt för att jag har lust, hur otroligt det än låter. Annars ligger det mer för mig att påbörja en massa saker...

Förstår att det måste vara besvärligt med en vän som frestar med fina garner!

Compact Garden said...

Ah...är du redan färdig med min "beställning" :) vad kul! nu ska vi se hur logistiken är haha...jag skickar ett meil.
Kram Anne

Janette Millbom said...

hmm, vilken virknål anges? undrar om det passar för frivoliteter

YvvePyvve said...

Jag har varit i en påbörjar-period i hela mitt liv. För att göra det hela extra lyxigt har jag ett UFO i varsin snygg väska av den sort jag inte använder just nu. Alla står radade på min säng och det ser väääldigt tjusigt ut. Hihi. Ska tvinga mig till att avsluta ett möss- och tröjset till yngsta barnbarnet snart. Annars växer han ju ur det. Foto kommer på min blog inom kort. (Å, nu har jag ju lovat så nu måste jag ju hålla det oxå....)

/YvvePyvve

Annika said...

Åh, jag förstår precis vad du menar! Kan det vara hösten? :-)
Ha´ det gott!
//Annika

rino said...

Hej, jag är sugen på att gå lilla modelinjen på tillskärarakademin och googlade fram att du gått där!
Vad tyckte du, är det nåt att rekommendera?