Friday 14 August 2009

Inspiration

I dag har jag haft en mysig förmiddag med Mia - vi var bl.a. och inspirerades och shoppade på Konstantverksmarknad i vackra Trädgårdsföreningen - så myckt fint och så många kreativa människor! En svart mugg från Krukmakargården blev ett av mina inköp.

Vi bestämde också att mitt Noro silkgarden sock ska randas ihop med mitt vackra grafitgrå garn från Blue moon fiberarts. Helt olika känsla på de båda garnerna men jag ska göra ett prov och se om det funkar!
Tack för alla kommentarer på förra inlägget - jag har hälsat brorsan att ni tycker om hans bilder!

5 comments:

miastick said...

Jag har redan invigningsdruckit kaffe ur min mugg- den är underbar!Måste nog blogga den jag med.

SF said...

Det Noro garnet har jag gjort en sjal i som ligger blockad hemma. Det är jättefint i randningen och ihop med det grafitgrå så blir det nog kanon.

Akhila's Handblog said...

Oh my! Jag kan saga att jag borjar nastan grata var gang jag ar hos dig. Underbara foton (Jesper ar bast), vackra alster och Freja ar ju bara sa fin... och som vanligt sa langtar jag sa till vastkusten. Manga kramar

Anna said...

Det var en ovanlig garnkombo, spännande. Vad skall detta randiga, spännande bli? Sjal? Strumpor?

Kristina said...

Skall bli intressant att se hur randningen blir. Jag måste ju också tänka ut något att använda ihop med Fale Artuts vinstgarn.