Friday 26 June 2009

Sockblock

Nu har jag äntligen ett par sockblock, då känns det genast mycket roligare att sticka klart den andra turkosa sockan - full fart! Idag är jag i stan en stund och var bl.a. på Tummelisa som fått in dessa fina sockblockare från Knitpro. Jag fick också med mig svart garn till en virkad kofta, men först ska jag sticka klart min röda kofta, några par sockor, en tröja, en sjal, en tröja till...

I veckan har vi bott några dagar alldeles vid en sandstrand i en stuga på Öckerö. Där har jag tillbringat alla barndomssomrar och redan då plockade vi fina porslinsskärvor på stranden. Det är märkligt, men det kommer fortfarande fram gamla skärvor i sanden - den ena vackrare än den andra och man undrar verkligen vad de kommer ifrån - kanske ett förlist skepp ute i havet...

6 comments:

Anonymous said...

Gör mosaikbord av dem...

Kristina said...

Så underligt och gäckande! Antagligen något ostindiskt skepp aom förlist. Men finns det fler än Götheborg som förlist så nära stan'? Man undrar! Jag förstår att du blir glad när de dyker upp! Kram från Kristina

Janette Millbom said...

Vilka snygga dessutom! Var har du köpt dom?

silveropulver said...

Finfina sockor! Och var spännande med porslinsskärvor som flyter i land. Mystiskt.

Helena said...

Nu är jag också en lycklig sockblock ägare:)
Jag var ialla fall snabbast med garninköpet till den svarta koftan, har haft garnet i 3 veckor nu:)
Håller med Kristina, de vackra skärvorna måste nog komma ifrån Götheborg.
Kram Helena

rosalucia said...

Sockblock??
Har aldrig hört talas om det...men snygga var dom ju också!!!
Vilka läckra skärvor...