Wednesday 17 June 2009

Min vardag just nu

Semester på ön i havet - just idag är det lite mulet men vi har haft ett par soliga dagar med virkning på altanen - just nu är jag fast i kvadrater och cirklar! Det stickas också på min röda kofta men jag har nu kommit till ett skede när jag ska bestämma mig för om den ska bli rak eller A-linjeformad - svårt beslut.


Luktpionerna står i full blom och jag är lika fascinerad varje år över hur bra de klarar vind och saltvatten!
Ibland har vi påhälsning av läskiga djur som invaderar från bergen...

16 comments:

Helena said...

Ditt vardagsliv ser helt underbart ut! Hoppas du får en fin midsommar!
Kram

SF said...

Vad härligt det låter! Själv har jag en och en halv vecka kvar sen blir det stickning på landet.

makiato said...

Vad mysigt ni verkar ha det. Fin virkning!
Stiliga pioner.

...läskiga djur ni har på västkusten! :)

MiA said...

Fina somriga virkningar :)

miastick said...

Det är ett hårt liv :)
Vad fina mormorsrutor och allting! Jag röstar på a-linje.
Kram och ha en härlig midsommarhelg!

Lena said...

önskar dej en skön sommar! Mitt sommarlov har just börjat, svårt att fatta än. Min kofta ska bli A-formad, men jag är inte där ännu!
Kram Lena

Annabell said...

Du verkar ha det ganska behagligt! Trevlig midsommar!

Susilull said...

Huu, vad är det för ställe, med såna där läskigheter springande i bergen? ;-) Kul bild!

Låter som ni har det riktigt härligt!

Glad midsommar!

blomman said...

Tack för kommentar. Låter härligt med semester. Min har börjat i eftermiddag och jag har ännu inte hunnit land. Det skall bli såå skönt.

Tummelisa Garn & Design said...

Kanske Valle kan adoptera den mysiga saken från bergen.
Trevlig midsommar!

Anonymous said...

En Mördarsnigel som försöker hantera ett dåligt självförtroende?
/Fru Orrbeck

Kristina said...

Underbara grejer, speciellt ödlan!
Trevlig midsommar!
Kristina

Akhila's Handblog said...

Som vanligt blir jag bara saaa avis pa din o - jag langtar alltid tillbaka. Men det verkar kommit knepiga djur dit sedan jag flyttade... Fin virkning och farger. Ha en underbar sommar. Idag skall pojkarna och jag ivag och fira Svensk Midsommar.

Compact Garden said...

Ha en skön ledighet..var hos syster yster i veckan och kollade in nya lägenheten, jättefin..:)
Kram Anne

rosalucia said...

Det låter såå härligt med stickningen...måste sätta igång med nåt stickprojekt känner jag.
Fina bilder!!! Coola blommor!!!
Ha en skön dag!

Monica Hansen said...

Jurassic!