Saturday 28 February 2009

Tofflor till ny liten vän


Idag ska jag träffa en ny liten släkting för första gången och hon ska få små tofflor i dimrosa. Mönstret är Saartjes bootes , ett enkelt mönster att följa och snabbt gick det! Jag har ändrat slejfen och gjorde en istället för två - vilket innebar att jag utan att tänka stickade två exakt likadana och glömde att slejfarna skulle vara åt olika håll... tur som sagt att det gick fort att göra en till!

Garnet är Rowans Wool cotton och Rowans Kid silk haze - två riktiga favvogarner.
Stickor 2.5

11 comments:

Angélique Morgonöga said...

bedårande!

Anna said...

Rosa, ullig kant...shit så fina! Nästan så man kan börja fundera på en till faktiskt!

sally bazar said...

Söta!
Trevlig helg!

Maria said...

Så gulliga!

Compact Garden said...

Supersöta..jag är varken släkt eller liten men kan tänka mej ett par jag också :D../Anne

Textil stil said...

Oj så söta!

Annabell said...

Bedårande söta!

Kristina said...

Urgulliga! Det är så roligt med små babygrejor. Inget annat blir lika gulligt. Snyggt kanske eller vackert, men inte så där gulligt att det rör vid de innersta hjärterötterna.

vikevire said...

Det var ett par söta tofflor. Tänk sen ett par rara små babyfötter där i . Oh!

teresa said...

bedårande!

sussot said...

Ååå så söta. Beundrar alla stickare som stickar efter mönster på engelska. Tycker det verkar svårt. Hittade in på din blogg av en slump och så tur för mig, hit kommer jag fler gånger!