Monday 1 December 2008

Julvärmare

I helgen har jag varit på besök i huvudstaden och bl.a. besökt garnaffärer (surprise!). På Nysta hittade jag ett härligt garn från Debbie Bliss - mjukt och följsamt och i en vacker lila färg. Garnet blev snabbt ett par julvärmare av Stickfrossa.

Ett toppenfint mönster som jag blev väldigt förtjust i och på tåget blev det ett par till denna gången i mitt fantastiska alpacagarn - I love it!
Jag har påbörjat ett par till i Pure silk (Debbie Bliss) - inköpt på Tummelisa.

Jag hann också förbi Wincent garn som är en annan favorit när det gäller garnutbud (underbart för en Rowanälskare). Där inhandlades Kim Hargreaves senaste mönsterbok och
Pure wool aran till en halsvärmare som förhoppningsvis ska påbörjas i veckan.
Jag vill också passa på att tacka för den fina utmärkelsen jag fått av Min inspiration - det värmer!

6 comments:

Anonymous said...

Hej, Visst är julvärmarna fina. Jag tycker de är perfekt julklappar. Tycker att det textila ska uppskattas bättre när det gäller utbildning.

/ Anna

Anna said...

Snyggt mönster (he he)! Verkligen vackert i ´ditt Alpacka, som ju inte bara är vackert utan även luktar underbart. Tänk vilket garn och du är verkligen värd alla presentkort du har handlat för i helgen!

SF said...

Vad fina de blev. Skall försöka hinna med ett par också.

Compact Garden said...

Vilka fina..vill ha, vill ha...:-)
Tack för tipset till Sally Bazar där blev den första julklappen inköpt/Anne

frisky frog said...

Du verkar ha haft en drömhelg och vilka jättefina muddar! Jag har också börjat på ett par...

Någon i min närhet som läser Natur/estet med textil inriktning har förälskat sig i böckerna om Pattern Magic och önskar sig dem av tomten. Var leveransen lång?
/Kram

Unknown said...

utrolig fine Ü