Thursday 8 February 2007

Mitt tanthus!




Som jag nämnt tidigare har jag ju lyckan att ha ett alldeles eget hus att skapa i, det är lyx på hög nivå! Framförallt när man varit van att sitta vid köksbord och vardagsrumsbord och alltid ha en massa tyger och garner liggandes framme till somligas... förtret. Huset är inte riktigt färdigt ännu, det saknas lite panel på utsidan och några lister på insidan men det funkar perfekt att var i redan nu. Från början var det tänkt att vi var två som skulle dela på tanthuset, men det förstår ju vem som helst att man inte kan ha en massa dammiga brädor och smutsiga verktyg i ett hus med vackra tyger och härliga garner, eller hur? Dessutom finns det ju en källare i det vanliga huset! Så nu har jag 20 kvm alldeles för mig själv! Jag blir så glad varje gång jag kommer in i mitt hus och tittar på hyllorna med tyger och garner och böcker och röda lådor med var sak på sin plats m.m. , m.m. Det saknas ungefär 14 flyttlådor med tyg och annat men jag förtränger dem ett tag till så kanske jag hinner förbruka det materialet som nu finns i huset, så att jag kan få plats med det i flyttkartongerna som står i källaren - där ju brädorna och verktygen ska vara...
Om man som jag köper garn utan att veta vad man ska ha det till och då bara köper sådär en två-tre nystan så kan jag rekommendera IKEAs CD-förvaring Benno. Den passar perfekt att ha garnnystan i om man vill kunna se alla på en gång.
Min dotter frågade försiktigt om det var meningen att jag skulle sova i huset också - men där går väl ändå gränsen - eller?
Fler bilder från tanthuset kommer så småningom!

1 comment:

Anonymous said...

Vilken bra idé med CD hyllor till garnförråd, toppen, den snor jag!!!
Trevlig helg!